کشکول

شخصی (تو کشکول همه چیز پیدا میشه)

کشکول

شخصی (تو کشکول همه چیز پیدا میشه)

علاج بدخطی۳

باسلام 

برای برخورداری از دستخط زیبا چند اصل طلایی وجود دارد، علی رغم سادگی بسیار اثر گذار است.

۱_هنگام تمرین از عجله پرهیز شود تا تمرینات بهتر جواب دهد.

۲_تجربه نشان داده تمرین با مداد و خودنویس بهتر است. بعد از پیشرفت برای تفنن از روان نویس و خودکار استفاده شود.

۳_برای تمرین از کاغذ خط دار استفاده شود.

۴_کاغذ حتما باید مستقیم روبروی صورت باشد، ارزش غلبه بر عادت کج گرفتن کاغذ و دفتر بسیار است.(افراد چپ دست مستثنی هستند)

۵_شما خوش خط هستید فقط کمی دقت، رعایت قواعد و تمرین.

شاد باشید

روز قلم مبارک

بسم الله الرحمن الرحیم

ن والقلم ومایسطرون

امروز روز قلم است     روز قلم مبارک 

قسمت هایی از اثر جاویدان دکتر علی شریعتی با  عنوان "قلم توتم من است "را باز نشر میدهم:

هر کسی توتمی دارد!


که با آن عشق می ورزد، دوست می دارد، می پرستد، مینالد، دعا می کند، می گرید، اشک می ریزد، انتظار می کشد، صبر می کند، اخلاص می ورزد، ارزش می نهد، درد می کشد، رنج میبرد، ایثار می کند، می گدازد.


از او زیبائی هایی را که طبیعت ندارد، نیکی هایی را که منطق نمی فهمد، قداستی را که از جنس این دنیا نیست


الهام می گیرد، می آموزد، می نوشد، در ذرات خود حلول می دهد، و به وجدان محتاج و تشنه اش می کند، به او ایمان دارد، بر او نماز می‌برد ، غرور پولادینش را (که سر به هیچ اقتداری فرود نیاورده است) مغرورانه بر قامت والای او می شکند...........


هر کسی را ، هر قبیله ای را توتمی است ، توتم من ، توتم قبیله من قلم است .


قلم زبان خدا است ، قلم امانت آدم است ، قلم ودیعه عشق است ، هر کسی را توتمی است ،


و قلم توتم من است . 


و قلم توتم ما ست.


مأخذ:

http://www.shariati.com



علاج بدخطی ۲

با سلام 
در ابتدا یاد آوری میکنم بهترین راه برای علاج بدخطی تمرین با قلم نی نزد استاد خوشنویسی است. نمیخواهم مسیر را طولانی کنم ولی اصرار این حقیر مشق با قلم نی است.
زیاد نگران نباشید, با مداد و خودکار هم میتوانید شروع کنید.
زمانی بدنبال راهی برای رهایی از بد خطی بودم توسط دوستان مطلع راهنمایی شدم برم کلاس خوشنویسی, باورم نمیشد کلاسهای خوشنویسی جای بدخطی مثل من باشد.
وقتی نوبتم میشد استاد خطمرا تصحیح کنه خیلی خجالت میکشیدم ولی الآن فقط شیرینی آن ایام باقی مانده.
ای کاش زودتر شروع میکردم.

علاج بد خطی ۱

                             بسم الله الرحمن الرحیم 
باسلام
خوش خطی علاوه بر  اینکه نشان دهنده شخصیت و کمال صاحب دستخط خوش است یکی از محسنات شناخته شده صاحبان علم و هنر بشمار می رود.
برخی با داشتن علاقه به خط خوش از این نعمت محرومند و شک نیست  چنین فردی دلایل بدخطی خود را یکی از موارد ذیل میداند:
استعداد, ذاتی, ارثی, نداشتن مربی خوب. خلاصه خوشنویسی را موهبتی میداند که در دست برخی خواص است غافل از اینکه همه میتوانند از خواص باشند, یعنی اصلا خواصی در کار نیست فقط چند نکته و اصول و تمرین اینکه گفته اند"زلف خط آسان ناید بکف" دلیلی بر قدم نگذاشتن در این راه زیبا و مسحور کننده نیست.
.

وقتی استاد مبانی کامپیوتر ورقه امتحانی ام را بالا گرفت و فرمود متأسفم به این دانشجو نمره قبولی میدم فردا با این خط گندش (!) پس فردا لیسانس مملکت میشه, خیلی خجالت کشیدم.
از موارد بالا زیاد داشم
  کتابت  عالی رو که قبول شده بودم همکارم به شوخی میگفت من عالی رد شدم چطور با این دستخط قبول شدی بعد از سالها خط تحریری را هم کمی تمرین کردم. 
رفتم  اداره  ای دنبال گرفتاری یک دوست, اومدم یک نامه با سرعت بنویسم. منشی گفت چقدر خط زیبایی دارید اینجا از بد خطی مراجعات خسته شدیم!!!
از آنجا که زکات علم نشر آن است, بر این شدم یافته ها و تجربیاتم را در اختیار دوستانی که با مشکل سابق من دست به گریبان هستند را درمیان گذاشته شاید دعای خیری نصیب این حقیر شود.
۱) استعداد تعیین کننده نیست خصوصا که اصلا چطور با داشتن دستخط بد زود میریم سراغ استعداد.
۲. اصرار معلمان نوشتن با مداد است, خودکار,روان نویس, خودنویس و.... هم خوبه مداد را اولویت اول قرار دهید 

میتوانید خوش خط بنویسید اصلا شما خوش خطی هستید که دارید بد خط مینویسید کمی همراه باشید بعد دیگران را از نتیجه آگاه فرمایید.