کشکول

شخصی (تو کشکول همه چیز پیدا میشه)

کشکول

شخصی (تو کشکول همه چیز پیدا میشه)

آمار؛ قربانی اهداف جناحی!

منتقدان امروز آمارهای رسمی، زمانی که نرخ بیکاری تک رقمی اعلام شد چرا ساکت بودند؟ آنروز تعریف جمعیت غیر فعال معنی نداشت؟ مردم نمیدانستندپایین آوردن نرخ بیکاری با احاله جمعیت جوان به تحصیلات دانشگاهی، در آینده کشور را با بیکار تحصیل کرده مواجه می کند. امروز برخی چرتکه بازاری می اندازند تا آمارهای رسمی با پشتوانه علمی و فنی و با قابلیت مقایسه بین المللی  را زیر سئوال ببرند، ولی حیف که موج بیکاری از میانسالی هم گذشته.
«مردم برخی آمارها را با وجود خود لمس می‌کنند هر چند شاخصی برای ارائه آن ندارند ولی کوفتن بر طبل نادرستی آمار به جای فرهنگ سازی هیچ فرد، گروه یا سازمانی را منتفع نمی‌کند.»(هفته نامه تجارت فردا، تاریخ: 27 دی 1393، شماره 117 بی‌اعتمادی به آمار؛ حاصل ارائه آمار نادرست یا ارائه نادرست آمار؟ ، سعید رضا قدرت)
امید که بدور از گرایشات جناحی و شعارهای پوپولیستی به برنامه ریزی پرداخته شود؛ برنامه ریزی بازار کار کوتاه مدت نیست زمان میخواهد و با آینده جوانان وطن پیوند خورده است.

سالروز وفات حضرت ام البنین (س) تسلیت باد

تقارن سالروز وفات حضرت ام البنین با ایام عید نوروز ۱۳۹۵ موجب فراموشی محبین اهل بیت نیست، مطلب زیر از سایت شیعه نیوز نقل شده است:

حضرت ام البنین(سلام الله علیها) (محدث، متوفى سال 70 ه) (فاطمه کلابیه)، دختر حزام، از زنان مؤمن، شجاع و فداکار بود.روایت است که امیر المؤمنین علیه السلام پس از شهادت حضرت زهرا علیه السلام به برادرش عقیل که انساب عرب را خوب می ‏دانست و از احوال خانوادگى آنها آگاه بود فرمود : مى خواهم زنى برایم خواستگارى نمایى که از خاندان شجاعت باشد تا فرزند شجاعى برایم به دنیا آورد.عقیل، فاطمه کلابیه (ام البنین) را به ایشان معرفى نمود و گفت: در بین عرب خاندانى شجاعتر از خانواده وى سراغ ندارم.این مادر پسرانش عباس، جعفر، عبد الله و عثمان را چنان تربیت کرد که همه شیفته برادر بزرگوارشان حضرت امام حسین علیه السلام بودند و در رکاب آن حضرت شهید شدند.


حضرت ام البنین در واقعه کربلا حضور نداشت، هنگامى که بشیر به مدینه بازگشت و ام البنین را ملاقات کرد، خواست تا خبر شهادت فرزندانش را به وى دهد ام البنین گفت: رگ قلبم راپاره کردى بچه ‏هایم و آنچه زیر آسمان است فداى ابا عبد الله علیه السلام، از حسین برایم بگو .

http://www.shia-news.com

سرشماری عمومی نفوس و.مسکن ۱۳۹۵؛ نقطه عطف سرشماری های کشور

سرشماری های عمومی نفوس و مسکن در کشور ایران.از سال ۱۳۳۵ هر ده سال به اجرا درآمده و اطلاعات ذیقیمتی نیز پیش روی برنامه ریزان و محققان قرار داده است.
بعد از اجرای سرشماری ۱۳۸۵ قوه مجریه تصمیم به برگزاری پنج ساله سرشماری ها گرفت و اجرای سرشماری ۱۳۹۰، پیرو همین تصمیم بود متعاقب تصمیم قبلی مجدد سرشماری ده ساله در دستور کار قرار گرفت ولی به دلیل حفظ سری های زمانی سابق، سرشماری ۱۳۹۵ لازم الاجراست و بدیهی است تا سال ۱۴۰۵ سرشماری دیگری اجرا نمیشود.
با توجه به اوج تغییرات در ساختار جمعیت کشور در بازه زمانی پیش رو،دقت اطلاعات جمع آوری شده برای اطلاع از تصویر ده ساله جمعیت از حیث حجم و ترکیب بسیار ضروریسن ؛ برنامه ریزی ها تا افق چشم انداز ۱۴۰۵ منوط به اجرای مناسب این سرشماریست.
سهم من در در این راستا چیست؟��