کشکول

شخصی (تو کشکول همه چیز پیدا میشه)

کشکول

شخصی (تو کشکول همه چیز پیدا میشه)

علاج بد خطی ۱

                             بسم الله الرحمن الرحیم 
باسلام
خوش خطی علاوه بر  اینکه نشان دهنده شخصیت و کمال صاحب دستخط خوش است یکی از محسنات شناخته شده صاحبان علم و هنر بشمار می رود.
برخی با داشتن علاقه به خط خوش از این نعمت محرومند و شک نیست  چنین فردی دلایل بدخطی خود را یکی از موارد ذیل میداند:
استعداد, ذاتی, ارثی, نداشتن مربی خوب. خلاصه خوشنویسی را موهبتی میداند که در دست برخی خواص است غافل از اینکه همه میتوانند از خواص باشند, یعنی اصلا خواصی در کار نیست فقط چند نکته و اصول و تمرین اینکه گفته اند"زلف خط آسان ناید بکف" دلیلی بر قدم نگذاشتن در این راه زیبا و مسحور کننده نیست.
.

وقتی استاد مبانی کامپیوتر ورقه امتحانی ام را بالا گرفت و فرمود متأسفم به این دانشجو نمره قبولی میدم فردا با این خط گندش (!) پس فردا لیسانس مملکت میشه, خیلی خجالت کشیدم.
از موارد بالا زیاد داشم
  کتابت  عالی رو که قبول شده بودم همکارم به شوخی میگفت من عالی رد شدم چطور با این دستخط قبول شدی بعد از سالها خط تحریری را هم کمی تمرین کردم. 
رفتم  اداره  ای دنبال گرفتاری یک دوست, اومدم یک نامه با سرعت بنویسم. منشی گفت چقدر خط زیبایی دارید اینجا از بد خطی مراجعات خسته شدیم!!!
از آنجا که زکات علم نشر آن است, بر این شدم یافته ها و تجربیاتم را در اختیار دوستانی که با مشکل سابق من دست به گریبان هستند را درمیان گذاشته شاید دعای خیری نصیب این حقیر شود.
۱) استعداد تعیین کننده نیست خصوصا که اصلا چطور با داشتن دستخط بد زود میریم سراغ استعداد.
۲. اصرار معلمان نوشتن با مداد است, خودکار,روان نویس, خودنویس و.... هم خوبه مداد را اولویت اول قرار دهید 

میتوانید خوش خط بنویسید اصلا شما خوش خطی هستید که دارید بد خط مینویسید کمی همراه باشید بعد دیگران را از نتیجه آگاه فرمایید.
نظرات 1 + ارسال نظر
حمیدرضامهاجر پنج‌شنبه 10 تیر 1395 ساعت 13:02

بسیار عالی. انشاالله ادامه مطلب راببینیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد